Pages

Senin, April 18, 2011

2 Buku Saya Sudah Boleh Dimiliki

Alhamdulillah, 2 buku baru sudah pun berada di pasaran. Dan boleh didapatkan di kedai2 buku agama berhampiran anda. Insya Allah, boleh juga didapatkan pada pesta buku nanti. Stok baru sampai pagi tadi. Kepada sesiapa yang ingin menempah buku-buku ini, boleh hubungi dan mesej saya di no, 016-8219260. Terima kasih.

Biografi Ulama' Sunnah India
Perniagaan Jahabersa
127 m/s
RM8.90

Buku ini menghimpunkan 8 biografi ulama sunnah di India. Hubungan keagaman antara Benua India dengan rantau Nusantara sudah terjalin sejak sekian lama. Begitu juga hubungan keilmuan Islam antara negara India sendiri dengan Tanah Melayu kita sudahpu
n melakarkan sejarahnya yang tersendiri. Antara ulama melayu terkenal yang pernah belajar di India ialah Tok Khurasan.

Maulana Zakariya al-Kandahlawi, belajar di stesen keretapi; Maulana Abul Hasan Ali An-Nadwi, seusia 15 tahun sudah menghafal syair Iqbal; Syeikh Dr Ihsan Ilahi Zahir, pejuang sunnah yang menemui syahid; Syeikh Syafiurrahman al-Mubarakfuri, menulis sebuah kitab sirah Nabi yang terbaik dan sahih abad ini.

Turut disajikan dalam buku ini, gambar-gambar para ulama sunnah India yang eksklusif yang sukar dan jarang ditemukan dan dilihat.
Risalah Nur - Petunjuk Bagi Perempuan
Penulis: Badiuzzaman Said Nursi
Alihbahasa dan Tambahan: Muhammad Abdulloh Suradi
Perniagaan Jahabersa
154 m/s
RM10.90

Buku ini merupakan terjemahan daripada karya asal berjudul Risalah Akhawat, himpunan dari beberapa risalah dari kitab Risalah Nur karya agung Badiuzzaman Said Nursi. Memandangkan risalah ini sangat berguna dan bermanfaat, saya cuba menterjemahkannya ke dalam bahasa ibunda tercinta kita, bahasa Melayu.

Dalam Risalah Akhawat ini, Said Nursi menulisnya khusus untuk para perempuan dalam membicarakan dan memberi petunjuk kepada setiap perempuan melalui pemikirannya yang penuh haruman hikmah dan kilauan iman yang pasti meresap di segenap hati bagi sesiapa yang menghadam dan menukil tulisan-tulisannya.

Dalam pandangan Nursi, dari sudut fitrah setiap wanita mempunyai kemuliaan, keistimewaan dan kedudukan yang setara dengan setiap lelaki, walaupun secara fizikal memiliki tugas kehidupan uniknya masing-masing. Setiap wanita menginginkan lelaki sebagaimana setiap lelaki memerlukan wanita, bukan hanya untuk kehidupan duniawi yang fana ini tetapi menembus sampai kehidupan ukhrawi kelak. Keduanya bukan hanya akan bersanding di mahligai duniawi, melainkan juga di mahligai syurgawi akhirat nanti.

1 komentar:

Andri mengatakan...

nice info gan, sekadar mau sharing aja gan tengtang cara dpatin uang dari internet secara mudah dan gratis daftarnya silahkan berkunjung di http://ptc-tian.blogspot.com/ klick disini gan