Pages

Selasa, Juni 16, 2009

Ulasan Daripada Pembaca Mengenai Buku Saya 2

Petikan ulasan daripada blog http://catatansufi.blogspot.com/2009/06/catatan-buku-yang-perlu-dibaca.html

Inilah buku terbaru dalam proses pembacaanku. Buku berjudul "Lembaran Hidup Ulama'' karangan seorang penulis muda lagi berbakat (Muhammad Abdulloh Suradi) ini menghimpunkan lebih 35 biografi ulama-ulama Islam yang terkenal dalam dan luar negara di antaranya Imam Abu Hanifah, Imam Al-Ghazali, Tok Kenali dan lain-lain lagi.

Satu kepuasan bagiku apabila menyelak helaian demi helaian buku yang penuh berinformasi dini ini. Walaupun para ulama yang dicatatkan di dalam buku ini sudah lama meningalkan dunia fana ini, namun lintasan sejarah kegigihan, kehebatan, kewarakan serta kesungguhan mereka menjadi satu pengajaran dan pedoman yang perlu diteladani seolah-seolah mereka masih berada di dunia ini. Inilah kehebatan Ulama hakiki, walaupun sudah tiada, namun masih ter"BLUETOOTH" lagi keperibadian mereka terhadap kita.

Antum di luar sana bila lagi nak memiliki kazanah ilmu ini??? Kepada penulis semoga usaha anta akan menjadi tiket untuk ke syurga. BARAKALLAHUFIKA.

- " ALANGKAH INDAHNYA DIRI DAPAT BERDAMPING DENGAN PARA ULAMA SENTIASA. MENEGUK RASA MANIS BERSAMA ALLAH SETIAP SAAT" (IBN MUBARAK)

* Ulasan pertama:
http://tamanulama.blogspot.com/2009/05/ulasan-daripada-pembaca-mengenai-buku_31.html

0 komentar: