Minggu, April 25, 2010

Video Jejak Hidup Syeikh Al-Albani

Mengenal lebih dekat Syeikh Al-Albani, meneladani kegigihannya. Video ini telah saya hasilkan dengan kreativiti saya sendiri. Sedih dan sebak saya tengok video ini berulang kali walau saya yang menghasilkannya. Di kala ramai lagi insan yang menuduh dan memfitnah berbagai-bagi lagi tuduhan yang tidak sepatutnya terhadap ulama' sepertinya. Nah, video ini menggambarkan siapa sebenarnya insan bernama Syeikh Al-Albani. Akan tercermin kepada kita bagaimana peribadinya yang mulia dan kesungguhannya yang tinggi dalam menuntut ilmu, membela sunnah dan mengkaji hadis-hadis Nabi saw. Moga ada manfaat bersamanya bagi kita.



"Dengan senantiasa berharap agar Allah Subhanahu wa Taala menambahkan kurnianya kepadaku dan menjadikan nikmat ini tidak dicabut hingga kematian tiba, serta mewafatkanku sebagai muslim diatas sunnah yang aku telah bernazar untuk itu kehidupanku adalah dakwah dan menulis."
(Syeikh Al-Albani)

2 komentar:

birudamai mengatakan...

Salam M.A Uswah.
Scara jujur saya tidak mngenali Syeikh Al-Albani krn hati tnyata tidak bersih lantas tidak dpt mgenali seorang ulama tersohor.Appun saya amat menyokong perjuangan saudara dlm mmpertahankan institusi ulama'.Teruskan berjuang saudaraku. Semoga Allah sentiasa bersama kita.Amin.

Musa Mohamad mengatakan...

salam...sangat pilu hati ini bila melihatnya..sangat rindu hati ini ingin menjadi sepertinya...sudah menjadi kebiasaan Ulama Ahlu sunnah di cerca, di keji, di tuduh sesat & akhir kematinya menjadikan tersingkap segala kebenaran...Ya Allah, Jadikanlah kami seperti mereka yang memperjuangkan AgamaMU..Amin..

terima kasih buat saudara pengarang kerana kesudianmu membuat lakaran itu..semoga Allah sentiasa bersamamu..amin